„Am luat o decizie care ajută traficul internațional: Pentru fluidizarea traficului în aceste puncte, conducătorii camioanelor de transport marfă nu vor mai completa declarațiile epidemiologice dacă vor monitoriza strict coridoarele de tranzit și punctele de trecere de la capete fiind interzisă abaterea de la acestea. O regulă pentru ca polițiștii să poată identifica aceste camioane: La intrarea în țară, conducătorul auto este obligat să aplice pe parbriz un colant care vaidentifica acest tip de transport și șoferul fiind obligat să păstreze un formular de tranzit. Dacă nu respectă aceste lucruri, va intra în carantină 14 zile pe cheltuiala sa, iar camionul va fi preluat de un reprezentant al firmei care îl deține”, a declarat, sâmbătă, Marcel Vela într-o conferință la MAI.
Art.12.
La intrarea in Romania, conducatorii autovehiculelor de transport marfa cu capacitate maxima autorizata de 2,4tone, care nu prezinta simptome asociate COVID-19, completeaza o declaratie pe proprie raspundere , al carei model este stabilit de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, prin care isi asuma locatia unde pot fi contactati in perioada dintre curse.Acestia nu se supun masurilor de izolare la domiciliu/carantinare, cu conditia asumarii de catre angajator a materialelor de protectie impotriva COVID-19.
Art.13
Prevederile art.12, se aplica in mod corespunzator conducatorilor auto de marfa cu capacitatea maxima autorizata mai mare de 2,4 tone care se deplaseaza in interesul desfasurarii profesiei din Romania intr-un alt stat membru al U.E., sau retur, ca stat de rezidenta al conducatorului auto, indiferent daca deplasarea se face la bordul autovehiculului de transport marfa sau prin mijloace individuale sau in cont propriu.
Acestia trebuie sa prezinte la intrare in Romania o adeverinta de salariat, asumata de angajator.
art.14.
(1).Conducatorii auto de transport marfa, cu capacitate mai mare de 2,4 tone, ce tranziteaza teritoriul Romaniei, nu sunt obligati sa completeze, la intrarea in tara, declaratia epidemiologica, daca respecta urmatoarele conditii:
a) Utilizeaza doar coridoare de tranzit si puncte pentru trecerea frontierei de stat, situate la capetele acestor coridoare, aprobate de M.T.I.C., si M.A.I., fiind interzisa abaterea de la acestea.
b)Tranzitarea teritoriului Ro, se face intr-un interval de timp minim, fara a depasi 48 ore de intrarea in Ro, incluzand si perioadele de odihna zilnica normata.
c)Stationarea autovehiculului se realizeaza exclusiv in parcari situate pe coridoarele de tranzit, marcate in mod corespunzator.
(2). In cazul nerespectarii conditiilor prevazute la alin.1, conducatorul autovehiculului va fi obligat sa intre in carantina 14 zile suportand cheltuielile cu carantinarea sa.Autovehiculul poate fi preluat in acest caz, de un reprezentant al detinatorului.
(3).La intrarea in Ro, c onducatorul auto este obligat sa aplice pe partile vitrate ale autovehiculului (parbriz), un colant special pus la dispozitie de catre I.C.S.T.R., rezpectiv sa pastreze asupra sa formularul de tranzit al carui model este stabilit de M.T.I.C.
ORDONANȚA MILITARĂ NR. 7 | Condiții noi pentru șoferii de camioane de marfa care tranzitează România

Read Time:2 Minute, 43 Second