Într-un interviu acordat recent unei publicații centrale, directorul general al Registrului Auto Român, Radian Tufă, a explicat în detaliu ce se va întâmpla, începând de anul viitor, cu mașinile second hand cu volanul pe partea dreaptă, provenind în special din Marea Britanie.
„Legislaţia naţională privind omologarea individuală (OMTCT nr. 2132/08.12.2005, cu modificările şi completările ulterioare) prevede că autovehiculele trebuie să fie prevăzute cu post de conducere situat pe partea stângă în raport cu planul median longitudinal al vehiculului. Sunt exceptate autovehiculele speciale utilizate în serviciile publice comunitare (curăţenie stradală), precum şi autovehiculele care au fost înmatriculate ultima dată într-un alt stat membru UE şi care nu au suferit modificări în raport cu configuraţia de înmatriculare iniţială.
Prin urmare, odată cu ieşirea Marii Britanii din UE, după încheierea perioadei de tranziţie, vehiculele second-hand având această provenienţă nu vor mai putea fi omologate în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România”, a explicat șeful RAR.
„Având în vedere că în ultimii ani 95% dintre autovehiculele cu postul de conducere pe partea dreaptă, pentru care RAR a eliberat Cărţi de identitate a vehiculului (CIV) procin din Marea Britanie, apreciem că începând cu anul 2021 vom avea parte de o scădere considerabilă în ceea ce priveşte importul acestor vehicule”, a ținut să precizeze Radian Tufă.
Vehiculele deja înmatriculate în România, conform legii, sunt obligate la modificarea poziţiei postului de conducere, de pe partea dreaptă pe partea stângă, numai în situaţia în care acestea au suferit modificări ale caracteristicilor constructive menţionate în CIV.