Procesul colectiv a fost intentat luni seară, în urma primului test public al serviciului Robotaxi, desfășurat la sfârșitul lunii iunie în Austin, Texas. Pe durata observațiilor, autoturismele autonome au depășit limita de viteză, au frânat brusc, au schimbat în mod greșit benzile sau chiar au lăsat pasagerii în mijlocul unor drumuri cu mai multe benzi. Reuters amintește că, în primele două zile care au urmat testului, valoarea acțiunilor Tesla a scăzut cu 6%, iar compania a pierdut 68 de miliarde de dolari din valoarea de piață.
Musk și Tesla sunt acuzați că au exagerat, în mod repetat, eficiența și perspectivele tehnologiei de conducere autonomă, fapt ce a dus la creșterea acțiunilor și la conturarea unei imagini pozitive asupra perspectivelor financiare. Potrivit grupului, Musk le-a dat asigurări, în timpul unei conferințe din 22 aprilie, că Tesla “complet concentrată pe lansarea Robotaxi în Austin, în luna iunie” și că noua tehnologie permite “o implementare sigură și scalabilă” în diverse regiuni și diverse scenarii de utilizare.
Extinderea rețelei de taxiuri autonome este crucială pentru Tesla, în special având în vedere că cererea pentru actualele modele electrice este în scădere, iar Elon Musk se confruntă cu un val de critici legate de implicarea sa politică. El și-a propus ca serviciul să fie disponibil pentru jumătate din populația SUA, până la finalul anului, dar pentru asta are nevoie atât de aprobarea autorităților, cât și de câștigarea încrederii publicului.
La începutul lunii, un juriu din Florida a decis că Tesla este parțial responsabilă pentru un accident mortal din 2019, în care a fost implicat software-ul său de conducere autonomă. Compania a fost obligată să plătească despăgubiri de 243 de milioane de dolari, însă intenționează să facă apel.
sursa: biziday