• Wed. Aug 6th, 2025

Cancandb.ro

Stiri pe Bune!

Implozia submersibilului de agrement Titan, în care au murit cinci oameni, putea fi prevenită, arată Garda de Coastă a SUA. OceanGate, compania care îl opera, nu a respectat protocoalele de siguranță, testare și întreținere. Angajații erau concediați sau amenințați cu concedierea, în caz că își exprimau îngrijorări legate de siguranță.

Aug 5, 2025

Garda de Coastă a Statelor Unite (USCG) a publicat raportul final al anchetei privind implozia submersibilului Titan, care a avut loc în iunie 2023, în timpul unei scufundări către epava Titanicului, în Oceanul Atlantic. Implozia a fost cauzată de pierderi de integritate structurală la nivelul carcasei din fibră de carbon” , ceea ce a condus la o implozie catastrofală și decesul instant al celor cinci pasageri de la bord.

Raportul dezvăluie, în urma unei anchete ce a durat doi ani, că principalii factori au fost procesul inadecvat de proiectare, certificare, întreținere și inspecție al navei Titan de către OceanGate. De asemenea, cadrul de reglementare intern și internațional este inadecvat pentru operațiunile submersibile și navele cu design inovator. În plus, OceanGate sa folosit de tactici de intimidare, permisiuni obținute pentru operațiuni științifice și o reputație favorabilă” pentru a ocoli prevederile ce impune supravegherea către o enitate din afara companiilor. Prin crearea strategică și exploatarea confuziei și a lacunelor legislative, compania a reușit să opereze Titan complet în afara protocoalelor stabilitate pentru scufundări în adâncime” , se arată în raport.

Anchetatorii au mai constatat că OceanGate nu a investigat și nu a remediat în modul anomalii constatate în urma expediției sale din 2022. Au stabilit că sistemul de monitorizare în timp real al navei Titan a generat date care ar fi trebuit analizate și, ulterior, ar fi luate măsuri. Cu toate acestea, OceanGate nu a luat nicio măsură legată de date, nu a efectuat nicio întreținere preventivă și nu a depozitat nava Titan în timpul extrasezonului extins dinaintea expediției sale din 2023.

Investigația a mai scos la iveală și faptul că OceanGate nu avea personal experimentat, iar mediul de lucru era unul toxic, ceea ce ia permis lui Rush să ignore inspecția esențiale, analize de date și proceduri de întreținere preventivă.

Thistragedie maritimă și pierderea a cinci vieți omenești puteau fi prevenite . Ancheta de doi ani a identificat mai mulți factori care au contribuit la această tragedie, oferind lecții valoroase pentru a preveni o nouă tragedie. conștientizare a riscurilor și a importanței unei supravegheri adecvate, oferind în același timp sau cale pentru inovare” , a concluzionat anchetatorul șef.

Reamintim în iunie 2023, submersibilul Titan, opera de companie proprie, OceanGate Expeditions, a dispărut în Atlanticul de Nord, în timpul unei scufundări turistice spre epava Titanicului, aflată la aproximativ 3.800 de metri adâncime și peste 600 km de coasta Newfoundland, Canada. La bord se află cinci persoane – miliardarul britanic Hamish Harding, omul de afaceri pakistanez Shahzada Dawood și fiul său Suleman, pilotul francez Paul-Henry Nargeolet și Stockton Rush, CEO-ul companiei OceanGate și pilotul submersibilului. Călătoria era planificată să dureze opt ore, iar Titan avea rezerva de oxigen pentru 96 de ore. Dispariția sa produs la aproximativ o oră și 45 de minute de la scufundare, moment în care toate semnalele de comunicare s-au întrerupt. Resturile submersibilului au fost descoperite câteva zile mai târziu, la circa 400 de metri de epava Titanicului, și ai ancheta oficială a confirmat că Titan a suferit o implozie catastrofală, soldată cu moartea tuturor celor aflați la bord.
sursa: biziday

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *