August 18, 2022

CanCANDB.RO

Stiri pe Bune!

Blocaj pe brațul Sulina unde așteaptă 80 de vapoare

0 0
3 min read
0 0
Read Time:2 Minute, 27 Second

România se află într-un moment excepțional din punct de vedere al traficului maritim. Numai că pare să rateze o șansă istorică. Odată cu începerea războiului din Ucraina și blocarea portului Odesa, vapoarele care trebuie să ajungă în Ucraina, sunt nevoite să intre din Marea Neagră pe brațul Sulina până la porturile Reni și Izmail, scrie digi24.ro

 

În prezent, sunt peste 80 de vapoare, în medie, care așteaptă să intre pe brațul Sulina. Ar putea, însă, să existe o soluție pentru decongestionarea aglomerației. La intrarea pe brațul Sulina este amenajat un bazin maritim, care ar putea fi transformat în port. Unde vapoarele ar putea intra, descărca și pleca din port într-un timp cât mai scurt. Așa nici piloții nu ar mai pierde uneori zile întregi pentru a duce vapoare din Marea Neagră până în porturile din Republica Moldova sau Ucraina.

Războiul din Ucraina a dus la închiderea celui mai mare port de la Marea Neagră, portul Odessa. Astfel traficul naval către țara invadată de Rusia se realizează acum prin porturile Reni, Izmail și Chilia.

Înainte de începerea războiului, la intrarea de pe Marea Neagră pe brațul Sulina, așteptau în medie 3-4 vapoare pentru a intra în porturile de la Dunăre precum Sulina sau Tulcea. Acum, după cum se vede sunt aproximativ 80 – 90 de vapoare care așteaptă ca piloții români să vină în fiecare dimineață pentru a le oferi indicații astfel încât să intre în porturile de la Dunăre.

Dacă înainte de război, vapoarele așteptau o zi-două ca să intre pe brațul Sulina, acum poate să treacă și o lună.

Ce distanță aveți până la zona de întâlnire?

2,4 noduri marine.

În cât timp ajungem?

În 40 de minute

O cauză pentru această situație este numărul insuficient de piloți români pentru nivelul actual de trafic de pe brațul Sulina.

Georgescu Stelian, pilot: “Este muncă multă, cam 14 ore pe zi. Azi m-am trezit la 4 jumătate, la 5 am fost la pilotină și așa în fiecare dimineață”.

Dimineața, piloții sunt duși cu o ambarcațiune către vapoarele care așteaptă pe mare. Apoi, aceștia urcă din mers, iar pe toată durata de navigare oferă indicații de pilotare prin zona Brațului Sulina. Din cauza distanțelor lungi, un pilot, în general, se poate ocupa de un singur vapor pe zi. Ori să-l conducă spre porturile dunărene, ori să-l scoată pe mare, ceea ce face ca activitatea să fie greoaie. Pentru România, blocarea portului Odessa ar putea deveni o oportunitate, dar doar dacă autoritățile române ar demara investiții în zona Brațului Sulina în cel mai scurt timp.

“În stânga mea se află bazinul maritim de la Sulina, acesta ar putea reprezenta soluția pentru degrevarea aglomerației de nave care vin de pe Marea Neagră către România, are o adâncime medie de 7 metri, ceea ce oferă posibilitatea de amplasare a cheilor pentru andocarea navelor și a platformelor”, relatează corespondentul Digi24 Silvian Trandafir, scrie digi24.ro

 

sursa foto – digi24.ro

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Copyright © All rights reserved. | Cancandb.ro Toate materialele prezente pe acest website (texte, imagini statice și filme) reprezintă opiniile autorilor lor și nu ar trebui luate în considerare de către nimeni. Acest website nu difuzează informații veridice, ci publică interpretări arbitrare ale evenimentelor, informații fictive, unele posibile iar altele de-a dreptul improbabile. De fapt, orice asemănare cu persoane reale este un adevărat compliment pentru noi. Oricine se simte lezat de conținutul editorial al acestui website este îndemnat să se împace cu situația, asta dacă nu știe de glumă..