August 17, 2022

CanCANDB.RO

Stiri pe Bune!

NASA a publicat noi imagini obținute de telescopul spațial James Webb.

0 0
2 min read
0 0
Read Time:1 Minute, 21 Second

Agenția spațială americană NASA a prezentat marți noi imagini în premieră realizate de telescopul spațial James Webb. Printre ele, stele pe moarte sau nebuloase unde se nasc stele, planete din afara sistemului nostru solar, a căror atmosferă conține apă, și un grup de galaxii strâns unite într-un dans cosmic, scrie digi24.ro

ACTUALIZARE În ultima imagine prezentată marți de NASA apare nebuloasa Carina, un nor de gaze în care se formează stele, situat la circa 7.600 de ani-lumină de noi.

Nebuloasa Carina. Foto: NASA
ACTUALIZARE În a patra imagine prezentată apare grupul de galaxii Cvintetul lui Stephan, un grup compact de galaxii, descoperit în 1877.

Grupul de galaxii Cvintetul lui Stephan. Foto: NASA
ACTUALIZARE În a treia imagine prezentată apare nebuloasa Southern Ring, nor de gaze format în jurul unei stele aflată pe moarte.

Nebuloasa Southern Ring. Foto: NASA
ACTUALIZARE A doua imagine prezentată este a unei planete din afara sistemului nostru solar, WASP-96 b.

Telescopul James Webb a detectat apă în atmosfera planetei, care este un gigant gazos, care orbitează cu o viteză amețitoare în jurul stelei sale.

Atmosfera exoplanetei WASP 96 b. Foto: NASA
ACTUALIZARE Prezentarea NASA a început cu prezentarea unei imagini din Universul îndepărtat, asemănătoare cu cea prezentată luni noapte în prezența președintelui Joe Biden.

Folosindu-se de efectul de lentilă gravitațională oferit de un roi de galaxii, telescopul James Webb a putut obține o imagine în care apar galaxii atât de îndepărtate, încât au peste 13 miliarde de ani vechime. Una dintre ele a fost estimată la 13,1 miliarde de ani vechime, scrie digi24.ro